SabzArticleView

گالری

SabzArticleView

رونمایی از «تندیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در نمایشگاه پایان حکومت داعش
رونمایی از «تندیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در نمایشگاه پایان حکومت داعش

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سومین جلسه شورای سیاستگذاری فضای مجازی که عصر روز سه شنبه 24 دی ماه، در سالن شهدای دزفول موزه انقلاب اسلامی برگزار شد از رونمایی تندیس شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه پایان حکومت داعش خبر داد.

دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سومین جلسه شورای سیاستگذاری فضای مجازی ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش و شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی و شهدای کرمان، گفت: فقدان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شرایط کنونی منطقه و جهان به ویژه  جبهه مقاومت، جبران ناپذیر است. اما خداوند با شهادت و ریخته شدن خون ایشان و همرزمانش، رستاخیزی را در بین کشورهای منطقه و در جهان ایجاد کرده است که نتایج آن معادلات منطقه ای و جهانی را به نفع جبهه مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی تغییر خواهد داد.

وی افزود: انسجام ملی، سرمایه اجتماعی، اعتماد ملی، اتحاد امت های اسلامی در حوزه مقاومت، رسوایی دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی (آمریکا) و نفرت و انزجار مردم کشورهای مختلف از آمریکایی ها، از برکات و ثمرات خون شهدای مقاومت، به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که با شکستن هیمنه و قدرت آمریکائیها در عرصه جهانی، تاثیر شگرفی بر جای گذاشته است.

دکتر جعفری اظهار داشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اهدافی را در دوران حیاتشان دنبال می کردند که برخی از آنها در زمان حیاتشان محقق نشد اما با شهادت و ریخته شدن خون با برکت این شهید پر افتخار و شاهد تحقق آنها هستیم  از جمله آنها پاک شدن منطقه از وجود آمریکایی ها است. امیدوار هستیم بزودی شاهد خروج خفت بار نظامیان آمریکایی از منطقه و آغاز نابودی اسرائیل باشیم.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: حمله موشکی برق آسای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی عین الاسدآمریکا، نقطه عطفی در تاریخ معاصر شد، زیرا پس از جنگ جهانی دوم، اولین باری است کشوری جرات کرد به پایگاه نظامی آمریکا حمله کند، موشک های نقطه زن و بدون خطای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قدری قوی و دقیق، پایگاه نظامیان آمریکایی را مورد هدف قرار داد که قدرت نظامی و دفاعی ایران را به رخ دشمنان کشید به طوری که لحن صحبت کردن کشورهای منطقه و جهان با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد. آنها متوجه شدند جمهوری اسلامی ایران دارای عزت، اقتدار، و شجاعت توام با هوشمندی است .

وی درباره مقدمات راه اندازی نمایشگاه پایان حکومت داعش و فاز اول (موزه مقاومت) گفت: راه اندازی بخش مقاومت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک سال به طول انجامید، سال گذشته نامه ای به سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ارسال کردیم، در نامه تاکید کرده بودیم که با توجه به رشادت ها و دلیری های شهدای مدافع حرم جا دارد با ایجاد موزه ای با نام مقاومت این حماسه و مجاهدت های بزرگ را به سمع و نظر مردم شهید پرور ایران اسلامی برسانیم.

ایشان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۴۰ جلسه با مسئولان حوزه های فرهنگی و عملیانی سپاه قدس برگزار شد و حسب دستور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، زمینه انتقال تجهیزات و مستندات موجود در جنگ با گروه تروریستی داعش به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فراهم شد.بسیاری از ادوات نظامی داعش از جمله ماشین های انتحاری، تجهیزاتی مانند میز شکنجه، وسایل کشتار، کتابهای درسی و آموزشی مبانی فقهی و تفکرات فرقه تکفیری و منحرف داعش از جمله آنها است .

جعفری تصریح کرد: در فاز اول (موزه مقاومت)، غرفه هایی مربوط به کشور عراق، یمن،  بحرین، سوریه،  بوسنی و هرزگوین، لبنان، فلسطین، بخشی از عتبات عالیات را درکنار نمایشگاه پایان حکومت داعش ارایه خواهیم داد.

جعفری گفت:  قرار بود سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پس از بازگشت از عراق از موزه پایان حکومت داعش و فاز اول (موزه مقاومت) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بازدید و پس از تایید ایشان ، نمایشگاه همزمان با دهه فجر 98 افتتاح شود. بنا بر مشیت الهی ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و حسرت زیارت ایشان و بهره گیری از رهنمود های ایشان در خصوص موزه مقاومت برای دست اندرکاران ماند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان متذکر شد: یکی از اقداماتی که قرار است در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دهه فجر رقم بخورد به رسم ارادت و سپاس تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با افتتاح نمایشگاه مقاومت در ایام دهه فجر رونمایی خواهد شد.

 

پایان مطلب/

خبرنگار: فاطمه عباس آباد