شهید رجب بیگی: از یک سو باید بمانیم که شهید آینده شویم و از دیگر سو باید شهید شویم تا آینده بماند . هم باید امروز شهید شویم تا فردا بماند و هم باید بمانیم تا فردا شهید نشود. عجب دردی، چه می شد امروز شهید می شدیم .

شهید فضل الله خودسیانی: الهی اگر طاعت بسی ندارم در دوجهان جز توکسی ندارم.خدایا فضل ترا گران نیست و شکر تورا زبان نیست.خدایا مگو چه آورده ام که درد و دوا نشوم و مپرس چه کرده ام که رسوا نشوم

شهید جعفر جعفری: چشم بصیرت را بگشا، به اطراف نظر کن، به جهان بیندیش، چه می بینی ؟ .... تو بزرگتر از آنی که فکر کنی، کل زمین و آسمان وکرات وکهکشان ها برای توست، پس به قیامت نظر کن.

شهید محمد مهاجری: خدایا : سرودمان را شنیدی ، انالله و اناالیه راجعون . خدایا : آوایمان را شنیدی، لاالله الاالله. پروردگارا، کتابمان قرآن، پیمانمان ایمان، جرممان قیام، راهمان اسلام، پیشوایمان امام، سلاحمان وحدت.

شهید ابن یامین جهاندار: خدا یا چه بگویم از آن بسیجی کم سن و سال با این که خاک سر و رویش را پوشانده و خستگی و بی خوابی در چهره اش نمایان می باشد، می بینی در حال عبادت است و از خدا می خواهد ک به درگاه د و .

شهید سید منصور بیاتیان: اگر کشته شدم مرا غسل ندهید، چون ننگ است کسی که معلمش، حسین (علیه السلام) را غسل نداده اند خودش را غسل دهند.

شهید حسن خاکسار: آنان که رفتند کار حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی بکنند وگرنه یزیدیند .

شهید ناصر دشتی پور: اضطراب و نگرانی از آینده و تاثر و افسوس بر گذشته از جمله موانعی هستند که اگر در روح کسی نفوذ نماید عزم و تصمیمش را در هم می شکند و او را خود باخته و مرعوب می سازد..

شهید محمد سبزی: خدایا: من شمعم، می سوزم تا راه را روشن کنم، تنها از تو می خواهم که وجود مرا تباه نکنی و اجازه دهی تا آخر بسوزم و خاکستری از وجودم باقی بماند ....

شهید ابن یامین جهاندار: خدا یا چه بگویم از آن بسیجی کم سن و سال با این که خاک سر و رویش را پوشانده و خستگی و بی خوابیا به درگاه خودش قبول کندود لبیک گفته و توسط از خدا بی خبران عراقی به شهادت می رسد .

شهید مهدی شریعتی: شما ای ملت قهرمان و ای ملت امام تذکر که هر مکتبی و هر امتحانی و آزمایشی نهایتاً کارنامه ای دارد و معیارهایی که صادق از کاذب بشناسد و مکتب ما مسلمین نیز چنین است. مکتبمان اسلام عزیز و دروسشت. اما امتحان بسی مشکل است و جهاد با نفس و قتال با کفر و نفاق است.

شهید محمد سبزی: خدایا: من شمعم، می سوزم تا راه را روشن کنم، تنها از تو می خواهم که وجود مرا تباه نکنی و اجازه دهی تا آخر بسوزم و خاکستری از وجودم باقی بماند ....

اوقات شرعی
چرا امارات از ايران مي‌ترسد؟
صفحه اصلی > تاريخ دفاع مقدس > مقالات و تحلیل ها > چرا امارات از ايران مي‌ترسد؟ 

 

 

رمان «سقوط 79» نيز كه در اواسط دهه هفتاد ميلادي منتشر شد، در صدد القاي چنين تفكري بود. در اين رمان، آمريكا كشورهاي عربي را در چند قدمي يك فاجعه بزرگ نجات مي‌دهد.
  امارات متحده عربي، همان گونه كه از نامش پيداست، تشكيل مي‌شود از جزيره‌هاي كوچكي كه عده‌اي از شيوخ عرب كه پيشتر دزدهاي كوچك دريايي منطقه بودند، بر آن حكومت مي‌كنند. سيستم اداري و سياسي اين كشور فدرال است و هر كدام از ايالات يا امارات آن، داراي اختيارات گسترده‌اي در اداره امور داخلي خود هستند.

 

 

در اين ميان، شيخ شارجه به صورت سنتي داراي نفوذ بسياري نسبت به بقيه است كه طبعا مورد پسند ديگر شيوخ نيست. كليت اين كشور مجمع الجزايري از نظر ژئوپلتيكي بسيار آسيب‌پذير بوده و منابع قدرتي چون جمعيت، جغرافيا، حاكميت ـ به واسطه محدود شدن آن از طريق سيستم فدرالي ـ ندارند.

 

 

از سوي ديگر، اختلافات دروني اين شيوخ با يكديگر هر گونه وحدت در ميان كشور را خدشه‌دار كرده است كه از ضعف‌هاي بزرگ امارات متحده عربي به شمار مي‌رود.

 

 

اين شرايط، زمينه را براي متزلزل بودن قدرت ملي فراهم آورده كه البته دولت امارات براي جبران آن، برخي شيوه‌ها در پيش گرفته است. اين دولت براي جبران ضعف ناشي از نبود «منابع قدرت»، پيمان‌هاي سياسي و اقتصادي مهمي با قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي از جمله ايالات متحده آمريكا بسته، تا جايي كه آثار اين پيمان‌ها، امارات را به يك كشور وابسته تقليل داده است.

 

 

اما اين همه آن چيزي نبود كه بتواند امارات را در برابر اختلافات شديد دروني بيمه كند. اين كشور پيش از هر چيز به نوعي از اتحاد در برابر ديگري و دشمني مشترك كه هر آن ممكن است باعث نابودي آن شود، نياز داشت.

 

 

بر اين اساس بود كه غيريت‌سازي هويتي دولت امارات در برابر يك كشور قدرتمند و پهناور در شمال خليج فارس شكل گرفت. در اين شكل از گفتمان‌سازي، ايران يك «دگر» سياسي و هويتي تعريف شد كه نه تنها در صدد تسخير نظامي و سياسي اين كشور است، بلكه چنين مطامعي را در برابر ديگر كشورهاي عربي در سر مي‌پروراند.

 

 

اين فرآيند غيريت‌سازي در حالي شكل مي‌گرفت كه ايراني‌ها در پي چنين روياهايي نبودند. اما آنچه واقعيت داشت، شكل‌گيري چنين تصوري در ذهن نخبگان عرب، به ويژه نخبگان امارات بود. به اين ترتيب، اماراتي‌‌‌ها مي‌توانستند با بزرگنمايي دشمني از بيرون در مواقع ضروري، وحدت داخلي مورد نياز را در ميان شيخ‌نشين‌ها تضمين كنند.

 

 

هنگامي كه ديك چيني در سال 2004 گفتت، ايراني‌ها در صدد احياي امپراتوري باستاني خود از راه تسخير كشورهاي نفت‌خيز جنوب خليج فارس هستند، بسياري از ايراني‌ها شگفت زده شدند، زيرا چنين رويايي نه در خاطره جمعي ايراني‌ها ما‌به‌ازا دارد و نه چنين روحيه يا علاقه‌اي در ميان اين ملت هست؛ اما با نگاهي به هويت‌سازي و برنامه ريزي‌هاي هويتي دولت امارات، مي‌توان پي برد كه تصورات نادرست ديك چيني چگونه شكل گرفت.

 

 

رمان «سقوط 79» نيز كه در اواسط دهه هفتاد ميلادي منتشر شد، در صدد القاي چنين تفكري بود. در اين رمان، آمريكا كشورهاي عربي را در چند قدمي يك فاجعه بزرگ نجات مي‌دهد و هواپيماهاي آمريكايي با بمباران نيروگاه اتمي بوشهر جهان را از دست كشوري بلند پرواز نجات مي‌دهند!

 

 

نويسنده يهودي اين رمان، چندين بار در كتاب اشاره دارد كه ايراني‌ها مي‌كوشند، امپراتوري پارس را احيا كنند و در صدد تسخير حوزه‌هاي نفت‌خيز عربي هستند؛ يعني همان تصور نابجايي كه نويسندگان و روزنامه‌نگاران امارات، قطر، كويت عربستان و... دوست دارند آن را بشنوند و درباره آن سخن بگويند تا ايده‌هاي قديمي پان‌عربيسم را تقويت يا بازتوليد كنند.

 

 

بنا بر اين گزارش، تلاش‌هاي ايران براي دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي، اين توهم را در كشورهاي عربي دامن مي‌زد كه ايران براي دستيابي و تسخير اين كشورها، در حال مسلح شدن بوده و استقلال آنها رو به خطر است.

 

 

به اين ترتيب امارات پروژه ايران هراسي و شيعه هراسي را از درون براي حفظ وحدت و همگرايي شيوخ پيش مي‌برد و از سوي ديگر، با دادن پايگاه‌هاي نظامي به نيروهاي خارجي براي مقابله با دشمن تعريف شده، وابستگي خود را افزايش مي‌دهد كه در بلند مدت موجب محو آبروي بين‌المللي خود خواهد شد.

 

 

در پايان بايد گفت، امارات و دولت‌هاي حاشيه خليج‌فارس، دروغ و توهمي را كه خود آن را توليد كرده بودند، باور داشته و براي حفظ استقلال و حاكميت خود در برابر «دگري» به نام ايران به سوي دولتي پناه بردند كه از اين وضعيت بيشترين بهره را برده و استقلال اين كشورها را از ميان برداشته و با ايجاد پايگاه‌هاي نظامي متعدد و نفوذ در اركان دولت‌هاي عربي، آنها را تبديل به ابزار فشار خود كرده است.

 

 

 

 

نقشه سایت

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تعلق دارد.
.استفاده از منابع محتوایی با ذکر منبع مجاز است