SabzArticleView

گالری

SabzArticleView

میشل ستبون عکاس فرانسوی : ترور ژنرال سلیمانی عملی غیرقانونی و محکوم است.
میشل ستبون عکاس فرانسوی : ترور ژنرال سلیمانی عملی غیرقانونی و محکوم است.
میشل ستبون برنده جایزه سال ورلد پرس فوتو، در افتتاحیه نمایشگاه آثارش در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن غیر قانونی خواندن اقدام آمریکا در ترور ژنرال سلیمانی آن را محکوم کرد.

وی با اشاره به پایگاه مردمی عظیم و حیرت انگیز سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در میان مردم ایران و منطقه، او را یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شخصیت های خاورمیانه خواند. وی افزود : "به گمان من ابعاد مختلف شخصیت ژنرال سلیمانی نیاز به واکاوی و بررسی بیشتر به خصوص برای قشر جوان دارد به همین علت هم بنده برای ملاقات با ایشان درخواست داده بودم و ایشان هم پذیرفته بودند، که ترور غیر قانونی ایشان توسط آمریکا من را از این فرصت محروم کرد."
سبتون ضمن پرداختن به پرسش این سوال که اگر این اتفاق برای یک ژنرال آمریکایی یا فرانسوی می افتاد، واکنش اروپا چه می بود؟ افزود : " آمریکائیان ژنرال سلیمانی را که برای تآمین امنیت کشورش در منطقه ای ناامن در همسایگی کشورش حضور داشت را محکوم می کنند، اما حضور بی دلیل خودشان هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایشان را چطور موجه می دانند؟"
وی مشکل نسل جدید را بی اطلاعی از تاریخ و مخاطب بی چون و چرای امپراطوری رسانه ای تلویزیون های غربی بودن دانست. ستبون با تفکیک بین مردم آمریکا و دولت آمریکا اضافه کرد : "هیچ احترامی برای سیاست های خارجی آمریکا که برمبنای سلطه گری تعریف شده قائل نیست" و این سلطه گری را از جنس همان سلطه گری ای قلمداد کرد که انگلیس به وسیله آن سال ها بسیاری از کشور های جهان را به استعمار کشید. توطئه هایی نظیر ایجاد کشور کویت که تنها به هدف تاراج نفت منطقه صورت پذیرفت.
وی در انتها با اشاره به اینکه تنها نقطه ی امن خاورمیانه ایران است با تاکید بر بینش ملت ایران گفت : "من مقاومت ملت ایران را برای اینکه خودشان تصمیم گیرنده سرنوشتشان باشند تحسین میکنم."

پایان مطلب/