SabzArticleView

گالری

SabzArticleView

رئیس جامعه ایرانگردی و جهانگردی : بخش خصوصی گردشگری ایران را تا کنون سرپا نگه داشته است.
رئیس جامعه ایرانگردی و جهانگردی : بخش خصوصی گردشگری ایران را تا کنون سرپا نگه داشته است.
همایش سالانه جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی به مناسبت روز جهانی راهنما باعنوان "توسعه پایدار صنعت گردشگری" در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس، علی صدرنیا ریاست جامعه ایرانگردی و جهانگردی ضمن اشاره به اینکه هویت شغلی راهنمایان، به عنوان هدف نشست سال گذشته تا حدود زیادی تأمین شده است، محور نشست امسال را تأمین شغلی عنوان کرد.
وی ضمن اشاره به تبلیغات سوء علیه کشورمان و متعاقباً سخت تر شدن جذب گردشگر، حل این مشکل را منوط به پیشبرد برنامه ها در مقیاس ملی دانست. وی با گوشزد کردن این نکته که دولت باید به صورت همه جانبه به این حوزه ورود کند و تبلیغات گسترده انجام دهد، افزود تلاش های تورگردانان در صورتی که با تبلیغات در مقیاس کلان همراه نشود، کم اثر خواهد بود.
صدرنیا ثبت نشان گردشگری را گامی بسیار مثبت دانست و افزود که این تازه گام اول است و باید پشت این نشان، ساختار ها و زیر ساختارهای مناسب محیا گردد. وی در ادامه ضمن تشکر از راهنمایان ایرانی خاطرنشان کرد که همواره سطح رضایتمندی گردشگران از راهنمایان ایرانی بسیار بوده است.
سخنران بعدی علی رجبی دبیر همایش با تشریح اینکه دشمنان می خواهند با تحریم ها و موج های مختلفِ ایران ستیزی ما را تحت شعاع قرار دهند و حتی دم از نابود کردن پنجاه و دو نقطه ی فرهنگی ایران می زنند، افزود که ما کشوری امن هستیم که اوج تمدن و مهندسی مان در آسیاب های بادی شوشتر و قنات های ده هزار ساله مان مشخص است و می توانیم از این موج ها و حملات با عقل و تدبیر خارج شویم.
وی تائید هویت شغلی، بازنشستگی بیست ساله برای راهنمایان، تاًمین شبکه ملی و بین المللی گردشگری و حمایت دولت از ایجاد یک محفل اقتصادی گردشگری با رویکرد صلح و دوستی بین ملت ها را بخشی از خواسته های جامعه ی ایرانگردی و جهان گردی برشمرد.
سرهنگ محمدی ریاست پلیس مهاجرت و گذرنامه، ابراهیم پورفرج ریاست جامعه تورگردانان ایران و ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که در پایان مراسم به سوال های راهنمایان و تورگردانان حاضر پاسخ دادند.
پایان مطلب/