SabzArticleView

گالری

SabzArticleView

بیانیه دختران مکتب سلیمانی به مناسبت نکوداشت حضرت معصومه(س) و روز دختر
بیانیه دختران مکتب سلیمانی به مناسبت نکوداشت حضرت معصومه(س) و روز دختر
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیانیه دختران مکتب سلیمانی توسط دختر شهید افشاریان در همایش با شکوه دختران مکتب سلیمانی قرائت شد.
 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیانیه دختران مکتب سلیمانی توسط دختر شهید افشاریان در همایش با شکوه دختران مکتب سلیمانی قرائت شد. متن بیانیه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

انا اعطیناک الکوثر
آن زمانی که تیغ جاهلیت برنده تر و سوزاننده تر از آفتاب حجاز بود و دختران سرنوشتی به جز تلی از خاک که چهره معصومانه شان را می پوشاند نداشتند، یگانه خلقت حضرت محمد(ص) از حرا طلوع کرد و با بعثت آل پیامبر مهربانی ها عصر احیای کرامت دختران آغاز شد. اسلام آمده بود تا دختران را از سرنوشت مختوم زنده به گور شدن به مقام "ام ابیها"  برساند...
شجره ی طوبی که با جان مایه ی دختر همان پیامبر ثمر داد، همگان دریافتند که می شود با یک دختر چشمه ی کوثر شد.
صفحات زرین تاریخ شیعه بدون نام دختران آل محمد(ص) و آل حیدر(ع) انگار آسمانی است که اختر کم دارد. سرآمدشان زینب کبری(س) که همچون ستاره ای دنباله دار، کاروان اسرای روز واقعه را به دنبال خویش می کشد و شریک برادر می شود در آبیاری درخت دین و کمی آن طرف تر، در گوشه ی دیگری از تاریخ، دختری در خانه ی موسی بن جعفر پا به عرصه جهان می نهد که همچون ستاره ای می درخشد و آنچنان نورانی ست که قرن هاست مطاف مردان بزرگ و مفاخر جهان اسلام و شیعه است.
چه نیکوست که میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) را روز دختر نام نهاده اند. او که از نظر مقام علمی و معنوی سرآمد بانوان عصر خود بود و در تقوا و پارسایی پیشتاز و معرف مادر بزرگوارشان حضرت زهرای مرضیه(س) . همین مقام بالای اوست که زیارت مرقد مطهرش شایستگی بهشت را فراهم می آورد.
تاریخ گواهی می دهد که زنان در تحقق نهضت اسلامی و حفظ آن از تمامی شیطنت های دشمنان، هوشیارانه و با بصیرت، از مال و جان و عزیزان خود در نشیب و فرازهای تاریخ چهل ساله انقلاب ایران گذشتند تا نهال نوپای نظام اسلامی روز به روز قدرتمندتر شود و پرچم توحید نه فقط در ایران، بلکه در پیش چشم جهانیان به اهتزاز درآید. بسی مایه افتخار است که در این حرکت انقلابی، زنان پیشگامان بوده اند تا جایی که بنیانگذار عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه)، از زنان به عنوان رهبران نهضت یاد می کنند و پیروزی انقلاب اسلامی را وابسته به پیش قدمی و تحول زنان معرفی می کنند.
بانوانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس، خود، همسر، و فرزندانشان به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و حماسه ها آفریدند،  و در کنار ایشان بانوانی که در میادین فرهنگی تدارکاتی و امدادی پشت جبهه، نهایت جانفشانی را در حمایت از رزمندگان و سربازان جبهه اسلام به اجرا گذارده و معجزه آفریدند.
همانگونه که زنان ما در گام اول انقلاب اسلامی پیشگام بوده، و در پیروزی انقلاب و حراست از آن در طول دوران دفاع مقدس و بحران های موجود پس از آن در سنگر مقاومت مجاهده نمودند، در گام دوم انقلاب اسلامی نیز باید به نقش پیشبرنده و تمدن ساز خویش بیش از پیش واقف شوند و دسیسه دشمنان را در حمله به حریم عفاف و حیا و تخریب نظام خانواده با شکست سنگین مواجه کنند.
تاکیید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حفظ کرامت و عفاف زن مسلمان است که فرمودند:« حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است». امید است با تاسی دختران عفیف ایران اسلامی به اسطوره علم و عفاف حضرت معصومه (س) و الگوپذیری از ایشان، زمینه ساز تعالی معنوی،  اخلاقی و علمی دختران جوان و نوجوان را فراهم سازد.
در پایان، با سلام و درود فراوان به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) که خود حامی مجاهدان فی سبیل الله و سربازان نظام اسلامی هستند، هم چنین با درود به امام راحل، شهدای گرانقدر و دعا برای سلامتی و طول عمر رهبر عالیقدرمان، آمادگی خود برای حرکت پرتلاش و پر امید برای معرفی دختران مکتب شهید سلیمانی به تمامی جویندگان حق و حقیقت در سراسر دنیا اعلام می کنیم و امیدواریم ما رهروان شهید سلیمانی بتوانیم در دورانی که زنان دنیا در اسارت نگاه مادی به سر می برند، در عین درخشش در آسمان معنویت و اخلاق، در عرصه های علم، اقتصاد، مبارزه با فساد و حفظ کانون خانواده با معرفی الگوی زن نه شرقی نه غربی، به پیشبرد اهداف آزادی خواهانه و تقویت استقلال و عزت ملی ایران عزیز کمک نموده و آن را به منصه ظهور برسانیم و نماد زنان جامعه ساز پیش از ظهور باشیم إن شاء الله.