SabzArticleView

گالری

SabzArticleView

دفاع مقدس یک نقطه روشن و مشعشعی از تاریخ کشور ایران است که دشمنان هم نمی توانند انکار کنند
دفاع مقدس یک نقطه روشن و مشعشعی از تاریخ کشور ایران است که دشمنان هم نمی توانند انکار کنند

بازدید دکتر غلامحسین محمدی مشاور محترم شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دکترغلامحسین محمدی مشاور محترم شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از تالارهای هفت گانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موزه مقاومت بازدید کرد.

دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در این بازدید ضمن تشکر از حمایت و همکاری شهرداری تهران در بخش های مختلف موزه اظهار داشت: به رغم اینکه معمولا کم ترین هزینه ، ساده ترین روش و عناصر هنری برای انتقال مفاهیم ارزشی و دینی مورد استفاده قرار می گیرد، خوشبختانه امروز مدرنترین موزه در غرب آسیا مربوط به حوزه ارزشی دفاع مقدس است که توانسته هنر ایرانی و تکنولوژی را با یکدیگر همراه کند که در بازدید مقامات سایر کشورها موفقیت در این امر مهم کاملا مشهود است.

وی افزود: دفاع مقدس یک نقطه روشن و مشعشعی از تاریخ کشور ایران است که ملت ایران با همه ی گرایش ها، سلیقه ها و با تمام ویژگی های قومیتی حتی دینی و اعتقادی در خلق کردن سهیم هستند و مرمت در شکل گیری این عزت و سربلندی نقش بسزایی داشته و دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از مهم ترین موزه ها در تمام کشورها موزه جنگ می باشد و کشورهایی که حتی سابقه ای در جنگ ندارند و در جنگ ها شکست خورده اند برای خود نقاط افتخاری جعل کرده تا عزت و افتخار ملی کشورشان را تحکیم بخشند گفت: به لطف خدا و شهدای گرانقدر ظرفیتی برای جمهوری اسلامی ایران به وجودآمده است که دشمنان هم نمی توانند این مهم را انکار کنند.

دکتر علی اصغر جعفری ضمن اشاره به فرمایش سردارقاسم سلیمانی مبنی بر اینکه: باید بگوییم دستاورد شیعه بعد از حکومت امیرالمؤمنین در بعد ارائه سبک زندگی اسلامی، کرامت بشری و مجاهدت در راه خدا همین هشت سال حماسه و ایثار است گفت: دفاع مقدس یک آئینه ای از تجلی باورهای دینی و اعتقادی است که خودش را در آن دوران نشان داد و بعد از آن هم هر چه داریم از توفیقات متصل به آن زمان است. وی در ادامه افزود: ثروت بزرگی از آن زمان برای ملت ایران به جا گذاشته شده است و امروز در همه ی عرصه ها توفیقات داریم و تمام نیروهای جهادی با نگرش ، اعتقاد وتمسک به فرهنگ و ارزش های آن دوران کار می کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه نسل امروز و آینده باید با فرهنگ هشت سال دفاع مقدس آشنا شود گفت: دوره اثربخشی سخنرانی و خطابه بدون بهره گیری از سایر وجوه رسانه و هنر تمام شده است و باید نسل جوان را از طریق ابزارها و عناصر هنری، نمادها و رسانه ها با ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا کنیم که یکی از ظرفیت های بسیار مهم موزه ها هستند و می توانند این فرهنگ را انتقال دهند.

وی با بیان اینکه تعریف موزه ها متفاوت شده است تصریح کرد: در گذشته موزه را به مجموعه ای ساکن با نمادهای تاریخی و تمدنی می شناختند اما در تعریف امروزه، موزه یک مجموعه آموزشی فعال ، پویا و متعامل است که به صورت نظامند و مداوم با بهره گیری از ابزارها، تکنولوژی، روایتگری، مستندنگاری آثار چند رسانه ای نسل جوان را با فرهنگ، تاریخ و تمدن و ارزش های دینی و ملی آشنا می کند و جوانان را برای آینده آماده می سازد.

وی افزود: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ظرفیت های جدیدی فراهم شده است و امیدواریم در آینده نزدیک بخصوص در سال جاری که مصادف شده است با بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گام های مؤثرتری در این مجموعه برداریم.

پایان مطلب./