SabzArticleView

گالری

SabzArticleView

با تلاش و همدلی همرزمان محور مقاومت امروز حاکمیت و امنیت به کشورهای اسلامی بازگشته است
با تلاش و همدلی همرزمان محور مقاومت امروز حاکمیت و امنیت به کشورهای اسلامی بازگشته است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اگر حضور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش نبود و اگر همراهی و همدلی فرماندهان با ملت و حاکمیت سوریه و عراق محقق نمی‌شد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود، قطعا حاکمیت این کشور‌ها در دست داعش و امثالهم بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ظهر روز سه شنبه چهاردهم مرداد ماه 99 در حاشیه مراسم افتتاح موزه و سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه و موزه‌ای که امروز افتتاح شد و ما به‌صورت مختصر از آن بازدید کردیم بخش اندکی از تلاش‌های رزمندگان محور مقاومت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با دسیسه‌ها و اقدامات استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای دشمنان و گروه‌های تروریستی که توسط استکبار جهانی ایجاد شد را شامل می‌شود. از طرفی اقداماتی که مقدسات اسلامی کشور سوریه و عراق را خدشه‌دار کرده بود، نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نشان می‌دهد که چگونه دشمنان بشریت و اسلام با ایجاد این گروه‌های تروریستی تلاش کردند با وحشی‌گری، تلاش کردند آزادی و امنیت ملت‌های منطقه را به خطر بیندازند و مقدسات را مورد هتک حرمت قرار دهند و در این رابطه از هیچ‌گونه وحشی گری ابایی نداشتند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن اشاره به اینکه امروز حاکمیت و امنیت تا اندازه زیادی به دو کشور سوریه و عراق بازگشت افزود: آن‌ها امنیت و حاکمیت کشور‌های سوریه و عراق را به‌طور اساسی به خطر انداختند و اگر حضور شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی و همرزمانش و دیگر فرماندهان که در امر مستشاری فعال بودند، نمی‌بود و اگر همراهی و همدلی فرماندهان با ملت و حاکمیت سوریه و عراق محقق نمی‌شد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود، قطعا حاکمیت این کشور‌ها اکنون در دست داعش و امثالهم بود. اما آنچه که اتفاق افتاد، با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، بحمدالله گروه تروریستی داعش و گروه‌های مانند آن نابود شدند

وی گفت: این موزه بخش اندکی از این شجاعت‌ها، رشادت‌ها و اقدامات را به خوبی به نمایش گذاشت و توصیه می‌کنم، ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان عزیز ما به این نمایشگاه بیایند و افتخاراتی که آفریده شد را از نزدیک ببینند. قطعا اگر این اقدامات در کشور‌های عراق و سوریه انجام نمی‌شد، تروریست‌ها و حامیان آن‌ها قصد داشتند تا با تصرف این کشور‌ها امنیت جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطرات اساسی کنند. آن نبرد‌هایی که سرانجام دشمن را به شکست و اضمحلال کشانید، باعث شد تا ملت ما با آرامش کامل بتواند در حوزه توسعه و پیشرفت حرکت کند.

سرلشکر باقری افزود: امروز که این موزه افتتاح شد، تقریبا همزمان است با ایام نبرد ۳۳ روزه ملت بزرگ لبنان و حزب الله قهرمان با رژیم صهیونیستی است که بخش‌هایی از این نبرد نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین نبرد‌های ضداشغالگری ملت فلسطین و نبرد آزادسازی افغانستان عزیز پس از تصرف رژیم صهیونیستی و ارتش تروریستی آمریکا نیز در این نمایشگاه جمع شده است و قابل استفاده برای نسل جوان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص جلسه برگزار شده فرماندهان مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان داشت: این نشست مرتبط است با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود. در این جلسه، گزارشی از ستاد برگزاری این مراسم ارائه شد و تبادل نظر شد تا چگونه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم واقعیات دفاع مقدس و این برهه بی‌نظیر تاریخی ملت ایران را در دفاع از کشور، تمامیت ارضی و دفاع از مردم و حیثیت ملی را برای نسل جدید به نمایش بگذاریم. بحمدالله کار‌های فوق العاده‌ای برنامه ریزی شد تا با رعایت موازین بهداشتی به مرور اجرا شود.

پایان مطلب./