SabzArticleView

گالری

SabzArticleView

بیانیه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

سی و یکم شهریور ماه هر سال یادآور یکی از درخشان ترین و افتخار آمیزترین مقاطع تاریخی کشور و فرصتی مغتنم برای بازخوانی پرونده شکست استکبار جهانی در مقابل نیروی ایمان و اراده ملت بزرگ ایران است. جنگی نابرابر که به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، اما پیروزی جوانان مکتب روح الله (ره) در آن، کشور را برای سالیان متمادی بیمه ساخت.

امروز که چهل سال از آغاز دفاع مقدس می گذرد، ثمرات و برکات این گنج بی پایان بیش از پیش هویدا گشته است. بی تردید امنیت پایدار و حرکت رو به رشد کشور در ابعاد مختلف در شرایط بحرانی منطقه و پیشرفتهای چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، همگی مرهون پایمردی و ایثارگری های شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس بوده است. ارزش ها، باورها و فرهنگی که در  8 سال دفاع مقدس ملت ایران شکل گرفت، امروز با نفوذ به آنسوی مرزها جبهه مقاومت را در سایرکشورهای منطقه و فرامنطقه شکل داده و بیداری ملتهای مسلمان سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و... را در مبارزه با سلطه جویی های آمریکا و صهیونیزم در پی داشته است. تلاقی هفته دفاع مقدس با ماه محرم، تاثیر پیام علمدار جبهه مقاومت، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمود "ما ملت امام حسینیم" را دوچندان کرده است و یقینا همانگونه که حماسه امام حسین (ع) و یاران باوفایش پس از گذشت هزار و چهارصد سال همچنان زنده و جاری است، جلوه های عاشورایی دفاع مقدس نیز برای سالها ماندگار خواهد بود.

بدون شک حرکت در مسیر صحیح گام دوم انقلاب نیز جز با استفاده از تجارب و اندوخته های دوران دفاع مقدس امکان پذیر نخواهد بود و نسل امروز با بهره گیری از گنجینه معارف و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بار دیگر تجلی بخش آیه شریفه «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم» خواهند شد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی، حفظ و نشر گنجهای این جنگ را سرلوحه کار خود قرار داده و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را رسالت خطیر و مقدس خویش می داند.