SabzArticleView

گالری

SabzArticleView

سردار ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور :راهیان نور یک اتفاق بزرگ در عرصه گردشگری معنوی
سردار ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور :راهیان نور یک اتفاق بزرگ در عرصه گردشگری معنوی
راهیان نور در دوران دفاع مقدس به گونه‌ دیگری در کشور در جریان بود، یعنی همین که خانواده‌های شهدا و مسئولین در ایام دفاع مقدس برای کمک به جبهه‌ها در اردوگاه‌ها حضور پیدا می‌کردند.
آخرین آمارها نشان می‌دهد که تا سال ۱۳۸۴ حدود ۴۰۰ هزار نفر در راهیان نور حضور پیدا می‌کردند در حالی که براساس آمار دقیق و قطعی نزدیک به ۶ میلیون نفر در این مناطق در طول سال حضور پیدا می‌کنند. پادگان‌ها و اردوگاه‌های دفاع مقدس به مراکزی برای استفاده مردم تبدیل شد. این کار یک کار وسیع و بزرگ بوده که به همت همه دستگاه‌ها انجام می‌شود. ما ۱۱ قرارگاه راهیان نور در کشور داریم که اتفاقات بزرگی را رقم زده‌اند. مسئولیت در همه حوزه‌های راهیان نور، خدمات ایمنی، خدمات فرهنگی، بهداشت و درمان از جمله اتفاقاتی است که این قرارگاه‌ها ارائه می‌کنند. راهیان نور با ۱۰۰ هزار نفر نیرو در قالب سه شبکه، راویان با حدود ۲۵ هزار راوی آموزش دیده، ۶۰ هزار خادم دفاع مقدس شامل جوانان ۱۵ تا ۳۵ ساله که رویش‌های دفاع مقدس هستند و ۱۵ هزار مبلغ دینی با انجام اقدامات فرهنگی برای مردم یک مدل تمام عیار از اتحاد مانند دفاع مقدس در بخش‌های مختلف را پوشش می‌دهد که بستری برای کادرسازی آینده انقلاب و کشور است.
پرداختن به شخصیت‌های دوران دفاع مقدس مانند شهید حسن باقری، شهید مصطفی چمران و شهید بروجردی در مناطق راهیان نور مورد استقبال قشر وسیعی از جوانان قرار گرفته است. در راهیان نور جمعیت گسترده‌ای شامل جوانان می‌شود که می‌تواند ظرفیت عظیمی در گردشگری تعالی بخش باشد.